wtorek, 27 marca 2012

Wielkanocny Jarmark Różności

W ostatni weekend w Bemowskim Centrum Kultury Artbem odbył się Wielkanocny Jarmark Różności. Wewnątrz Centrum znajdowały się stoiska z rękodziełem, natomiast dziedziniec należał do wystawców żywności regionalnej. Stoisk było niewiele, najwięcej z wędlinami i pieczywem. Najciekawsze było stoisko "Wiejska Chata" z miejscowości Łapy - Szołajdy w okolicach Białegostoku, które posiadało własną wędzarnię i gdzie można było za darmo skosztować bardzo smacznego domowego podpiwku prosto z beczki. Skusiłam się nie tylko na podpiwek, ale także na zakup wędlin: dojrzewającej szynki prosto ze wspomnianej wędzarni (bardziej przypomina polędwicę niż klasyczną szynkę) oraz dwóch rodzajów palcówki (kiełbasy) - czosnkowej i podsuszanej. Zaopatrzyłam się też w nabiał z Gospodarstwa Ekologicznego Wiśniewo nagrodzonego w 2010 r. Laurem Marszałka Województwa Mazowieckiego. Mleko pochodzi od krów rasy polskiej czerwonej, których w całej Polsce hoduje się tylko 640 sztuk! Kupiłam ser oraz butelkę mleka, które od razu zostawiłam, aby się zsiadło i dziś już na obiad miałam pyszne zsiadłe mleko. Najnowszym produktem gospodarstwa zgłoszonym do tegorocznej edycji konkursu jest ser typu mozarella.

Stoisko "Wiejska Chata"
Wędzarnia z "Wiejskiej Chaty"
Biały ser z Gospodarstwa Ekologicznego Wiśniewo nagrodzony Laurem Marszałka Województwa Mazowieckiego 

Nie zabrakło oczywiście tematyki wielkanocnej. Były baranki i zające z ciasta chlebowego oraz pierniki, które znam poprzednich festynów kulinarnych na Bemowie jednak tym razem w świątecznych kształtach i dekoracjach. Ze znanych mi już produktów były także fantastyczne domowe konfitury pani Anny Langowskiej, o których już pisałam na blogu i których jestem zdeklarowaną wielbicielką. Tym razem zdecydowałam się na czarną porzeczkę z kardamonem oraz konfiturę cytrynową, która idealnie nadaje się do herbaty oraz do... ryb.

Baranki i zajączki z ciasta chlebowego

Myślę, że organizacja tego typu imprez to wspaniały pomysł. Można nie tylko przyjemnie spędzić czas, ale także skosztować smacznych wyrobów, których nie kupi się nigdzie indziej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz