sobota, 9 czerwca 2012

Schab duszony ze śródziemnomorskimi warzywami


Cały przedłużony weekend mieliśmy spędzić na działce, jednak choroba dziecka spowodowała, że musieliśmy zweryfikować nasze plany. Na wsi mieliśmy głównie grillować, więc kupiliśmy mnóstwo mięsa i warzyw. Konieczność pozostania w mieście spowodowała, że musiałam też pomyśleć o zwykłym obiedzie. Większość mięs zamroziłam. Zostawiłam tylko schab z myślą o kotletach schabowych. Bałam się jednak, że zmarnują mi się wszystkie warzywa kupione z przeznaczeniem na grill, czyli bakłażan, papryka czy szalotki. Jednak te warzywa nijak nie pasowały mi do kotletów schabowych... A gdyby tak schab udusić w warzywach? Pokroiłam mięso w wąskie słupki i podsmażyłam na oliwie z oliwek. Zieloną i czerwoną paprykę pokroiłam w paski, cebulę w talarki i dodałam do mięsa. Podlałam lekko wodą i zostawiłam, aby się dusiło. Gdy mięso było już miękkie dodałam pokrojonego z półplasterki bakłażana. Doprawiłam wszystko solą, pieprzem, czosnkiem oraz bazylią i oregano. Na koniec dorzuciłam jeszcze kilka przekrojonych na pół pomidorków koktajlowych, które nieco już przywiędły mi na parapecie. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Danie od razu skojarzyło mi się z kuchnią śródziemnomorską. Było bardzo smaczne i lekkie, a jeszcze lepsze było następnego dnia, kiedy wszystkie składniki się przemacerowały. Po raz kolejny okazało się, że bardzo dobre potrawy są efektem przypadku i można je stworzyć z tego, co akurat ma się pod ręką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz