niedziela, 26 maja 2013

Wątróbka z rabarbarem


Wiosna nie należy do moich ulubionych pór roku. Dopada mnie zmęczenie po zimie, a skóra staje się szara i szorstka. Dopiero w maju mój organizm budzi się do życia. Zaczynają kwitnąć moje ukochane konwalie i pojawiają się sezonowe warzywa z rabarbarem i szparagami na czele. Moi rodzice hodują rabarbar na działce, więc właściwie przez cały sezon mam go pod dostatkiem, dlatego często wykorzystuję go do deserów oraz jako dodatek do dań mięsnych.
Dziś wracam do tematu wątróbki. Już wielokrotnie pisałam, że jest to jedno z moich ulubionych dań, szczególnie w wydaniu ze słodkimi dodatkami jak jabłko czy miód. Okazuje się, że i rabarbar pasuje do niej znakomicie.

Składniki:

1/2 kg wątróbki drobiowej
10 łodyg rabarbaru
6 łyżek konfitury z wiśni
2 łyżki wódki
1 łyżeczka imbiru w proszku
cukier
mąka
tłuszcz do smażenia

Rabarbar obrać i pokroić w ok. 2-3 centymetrowe paski. Włożyć do rondla i podlać odrobiną wody. Dusić. Gdy zmięknie, dodać imbir i cukier (ilość cukru zależy od preferencji smakowych, polecam nieco kwaśniejszy, bowiem drugim dodatkiem jest słodka konfitura). Konfiturę wymieszać z wódką.
Wątróbkę umyć i obrać z tłuszczu. Obtoczyć w mące i usmażyć w całości. Podawać z ciepłym sosem rabarbarowym oraz konfiturą. Danie szybkie i niezwykle smaczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz