sobota, 19 października 2013

Awokado z krewetkami i sosem z armagnac'u

Podobno prognozy na tegoroczną jesień i zimę wskazują na szybkie nadejście chłodu i siarczyste mrozy. Zapobiegawczo zaczęłam już jeść awokado, które zawiera dużo witaminy A pomagającej uchronić skórę przed pękaniem na mrozie. Najbardziej lubię faszerowane awokado, o czym już kiedyś pisałam na blogu i poniższy przepis właściwie już był, jednak tym razem zamiast majonezu użyłam specjalnego francuskiego sosu o nazwie Cocktail na bazie armagnac'u polecanego do krewetek i awokado. Latem dostałam go od koleżanki, która na stałe mieszka we Francji. Sam sos mnie nie zachwycił, jednak w połączeniu z awokado ma naprawdę oryginalny smak. Produkuje go firma Benedicta, która w swej ofercie ma także znakomity sos Bearnaise. W Polsce oba sosy można kupić w Delikatesach Francuskich Filip (Warszawa, ul. Ryżowa 84/86, sklep internetowy: www.delikatesyfilip.pl). Bardzo lubię ten sklep, bo nie tylko ma bogatą ofertę oryginalnych produktów francuskich, ale i bardzo przychylnie nastawionego do klientów właściciela. Kiedyś potrzebowałam jeden z sosów właściwie natychmiast, a akurat w sklepie była inwentaryzacja. Mój mąż zadzwonił tam i pan powiedział, że jak przyjedzie, to otworzy sklep specjalnie dla niego i sprzeda mu sos. Niewielu jest tak życzliwych sprzedawców! 

Poniżej dla przypomnienia przepis na awokado z krewetkami i tym razem z sosem Cocktail.

Składniki na 6 porcji:

3 dojrzałe owoce awokado
25 dag krewetek koktajlowych
½ pęczka natki pietruszki
1 ząbek czosnku
1 łyżka sosu Cocktail
sól
pieprz
sok z cytryny lub limonki

Awokado przekroić na połówki, wyjąć pestkę i delikatnie wydrążyć łyżką miąższ, tak aby nie uszkodzić skórki. Miąższ należy wybrać w miarę dokładnie, ponieważ skórka nie będzie już służyła do jedzenia, a jedynie do podawania potrawy. Miąższ przełożyć do miski i ugnieść na papkę. Do rozgniecionego miąższu dodać krewetki oraz drobno posiekaną natkę pietruszki. Doprawić czosnkiem przeciśniętym przez praskę oraz solą i pieprzem. Dodać sos i wymieszać wszystkie składniki. Przełożyć do wydrążonych skórek. Przed podaniem skropić sokiem z cytryny lub limonki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz