poniedziałek, 9 stycznia 2012

Sałatka z kiszonych ogórków

Zimą zawsze mam problem z przygotowaniem smacznej, ale jednocześnie zdrowej surówki do obiadu. Często jemy gotowane warzywa: marchewkę z groszkiem, zasmażane buraczki czy zasmażaną kapustę z grzybami. Świerze warzywa są na ogół bez smaku i pozbawione witamin. Alternatywą mogą być gotowe surówki, jednak staram się ich unikać, bowiem często zawierają konserwanty. Czasem jednak mam ogromną ochotę na jakąś surówkę. Robię wówczas moją ulubioną - z ogórków kiszonych i cebuli. Jest bardzo prosta do wykonania i niezwykle smaczna.

Składniki dla 4 osób:

6-8 ogórków kiszonych
1 duża cebula
2 łyżki oliwy
1 łyżka cukru
pieprz

Ogórki i cebulę pokroić w drobną kostkę. Doprawić oliwą, cukrem i pieprzem do smaku. Wszystko wymieszać.

Surówka pasuje do każdego rodzaju mięsa.


1 komentarz:

  1. Dziekuje za przepis , kiedys jadlam ja w knajpie i bardzo mi zasmakowala, dzis chcialam ja zrobic na obiad , lecz nie mialam przepisu , dzieki tobie juz mam, super polecam ta surowke

    OdpowiedzUsuń