niedziela, 8 stycznia 2012

Zupa dyniowa

Wypróbowałam dziś pierwszy przepis z jednej z moich nowych książek kucharskich znalezionych pod choinką - "Dr. Oetker. Zimne przekąski i bufety", wyd. Weltbild, Warszawa 2011. Książka jest zagranicznym przedrukiem i niestety przekład został wykonany niezbyt starannie, więc w niektórych miejscach przepisy brzmią niezrozumiale. Ponieważ miałam jeszcze ostatnią jesienną dynię z działkowej hodowli taty mojej przyjaciółki, postanowiłam ugotować zupę dyniową. Przepis i towarzyszące mu zdjęcie wyglądały obiecująco...

Składniki na 8 porcji:

2,5 l rosołu mięsnego lub warzywnego (potrzebny będzie 1 kg mięsa wołowego i 1-2 pęczki włoszczyzny)
1 kg pomidorów
2,5 kg dyni
6 cebul
5 łyżek oleju
4 łyżki posiekanych listków bazylii
sól
świeżo zmielony pieprz
cukier
ocet

Ugotować rosół. W międzyczasie pomidory umyć, osuszyć, ponacinać na krzyż. Włożyć na chwilę do wrzącej wody, następnie przelać zimną wodą. Zdjąć skórkę, usunąć szypułki. Miąższ pokroić na połówki lub ćwiartki. Dynię przekroić na pół, obrać, wyskrobać łyżką pestki. Miąższ pokroić w kostkę. Cebule obrać i pokroić w plasterki. Mocno rozgrzać olej w dużym garnku i udusić na nim cebule. Dodać pokrojoną w kostkę dynię i dusić jeszcze 5 min. Ugotowane mięso wyjąć z rosołu, ostudzić, pokroić w kostkę. Rosół przecedzić przez sitko. Odmierzyć 2 l i wlać do cebuli i dyni. Do rosołu i warzyw włożyć pomidory, mięso i listki bazylii. Całość gotować 5 min. na małym ogniu. Zupę przyprawić do smaku solą, pieprzem, cukrem i octem.

I kilka moich uwag: zupa będzie delikatniejsza, jeśli zrobi się ją na bazie rosołu cielęcego. Zamiast surowych pomidorów, które o tej porze roku są bez smaku można dodać pomidory z puszki. Ja nie dodawałam ani cukru, ani octu, ponieważ zupa jest bardzo aromatyczna i nie potrzebuje zbytniego przyprawiania.

Nie zawiodłam się. Zupa smakuje wyśmienicie! W książce znalazłam jeszcze kilka innych potraw, które na pewno wkrótce również przygotuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz