sobota, 19 stycznia 2013

Surówka z białej kapusty


Zimą czasami zdarza mi się kupować gotowe surówki, których podstawowym składnikiem jest przeważnie biała kapusta. Przez wiele lat zastanawiałam się jak są przygotowywane - czy to kapusta kiszona, marynowana czy surowa. Kapusta jest zawsze chrupiąca, co sugerowałoby, że jest świeża. Okazuje się, że cały sekret tkwi w sosie! Odkryłam to dopiero niedawno, gdy od koleżanki z pracy dostałam przepis na surówkę, która u nas w biurze zrobiła prawdziwą furrorę i która przypomina te kupne, ale jest o niebo lepsza! 
Czasem mam wrażenie, że w pracy poza tematami służbowymi rozmwiamy tylko o kuchni! Koleżanki są prawdziwą kopalnią rozmaitych przepisów. Stale wymieniamy się nowymi recepturami. Są potrawy, które wypróbowała chyba każda z nas. I ta surówka właśnie do takich należy.

Składniki:

1 średnia główka kapusty
2 cebule
1 czerwona papryka
1 marchew

Sos:

3 łyżki ostrej musztardy (np. rosyjskiej)
1 płaska łyżka soli
0,5 szklanki wody
0,5 szklanki octu 10%
1 szklanka oleju
1 szklanka cukru

Kapustę poszatkować, a pozostałe warzywa drobno pokroić. Składniki sosu wymieszać i zagotować. Gorącą zalewą zalać warzywa i odstawić na noc (najlepiej do lodówki). 

Kapusta jest idealnym dodatkiem nie tylko do zimowych obiadów. Latem doskonale pasuje do dań z grilla.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz