sobota, 14 marca 2015

Sałatka z owocami morza inspirowana kuchnią Dalekiego Wschodu

Moja siostra niedawno wróciła z Tajlandii, a moja przyjaciółka właśnie podróżuje po Sri Lance przysyłając mi prawie codziennie zdjęcia pysznych lankijskich potraw. Króluje ryż oraz rozmaite duszone warzywa, ale Azja kojarzy mi się także z owocami morza. Do Polski nieśmiało zbliża się wiosna, a to zazwyczaj dobry moment, by pomyśleć o zrzuceniu paru kilogramów przed latam. Co roku o tej porze staram się jeść więcej warzyw, sałatek, ryb, a mniej mięsa i potraw mącznych. Inspirując się kuchnią azjatycką, odkurzyłam dziś dość zapomniany przepis na sałatkę z ryżem i owocami morza.

Składniki:

250 g mieszanych owoców morza (małże, krewerki koktajlowe, ośmiorniczki, krążki z kalmarów)
100 g ryżu
1 zielony ogórek
1 pęczek szczypiorku
1 łyżka majonezu
1 łyżka jogurtu naturalnego
sól
pieprz

Owoce morza oczyścić i gotować przez 2-3 min., następnie odcedzić i ostudzić (gotowe mrożone mieszanki zazwyczaj są już wcześniej poddane obróbce termicznej i wystarczy je sparzyć - stosowna informacja powinna być na opakowaniu). Ryż ugotować, oddcedzić i również ostudzić. Wymieszać z owocami morza. Ogórek umyć, obrać i pokroić w drobną kostkę. Szczypiorek umyć, osuszyć, następnie posiekać. Dodać warzywa do sałatki. Majonez wymieszać z jogurtem, doprawić solą i pieprzem, dodać sos do sałatki i całość dokładnie wymieszać.



Siostra przywiozła mi z Tajlandii książeczkę z przepisami na dania kuchni tajskiej, którą dostała podczas kursu gotowania, w którym uczestniczyła, więc w najbliższym czasie pewnie pojawi się więcej potraw azjatyckich oraz na pewno więcej lżejszych dań warzywnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz