wtorek, 29 maja 2012

Piersi z kurczaka z rabarbarem i świeżym imbirem


W tym sezonie gotowałam już kompot z rabarbaru, zaś w kuchni jeszcze pachnie ciasto rabarbarowe, które upiekłam dla przedszkolaków na dzisiejszy piknik. A na działce rabarbaru wciąż mnóstwo... Pomyślałam sobie, że jego kwaśny smak mógłby być doskonałym dodatkiem do mięsa. Tylko z czym go połączyć, aby nie zdominował smaku przypraw i samego mięsa? Imbir! Świeży imbir to jedna z moich ulubionych przypraw. Ma cudowny cytrusowy aromat i pikantny smak. Okazało się, że do rabarbaru pasuje idealnie. A sos z rabarbaru i imbiru fantastycznie nadaje się do piersi z kurczaka.

Sos rabarbarowo - imbirowy

4-5 łodyg rabarbaru
nieduży kwałek korzenia imbiru
1-2 ząbki czosnku
1-2 łyżki miodu
1 łyżka masła
sól
pieprz

Rabarbar obrać z włókien i pokroić na niewielkie kawałki. Imbir obrać i pokroić na wąskie paski. Na patelni rozgrzać tłuszcz. Podsmażyć lekko imbir, następnie dodać rabarbar, podlać wodą i dusić aż rabarbar będzie miękki. Dodać czosnek przeciśnięty przez praskę oraz miód. Do smaku doprawić solą i pieprzem.

Piersi usmażyć bez tłuszczu. Ja smażyłam je na specjalnej kamiennej płycie, ale mogą być też z grilla lub beztłuszczowej patelni. 

Podawać z sosem rabarbarowo - imbirowym.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz