poniedziałek, 18 listopada 2013

Pasty kanapkowe

W pracy, na drugie śniadanie, staram się nie jeść pieczywa, tylko coś lżejszego np. sałatki ze świeżych warzyw lub owoce. Latem nie stanowi to problemu, natomiasty gdy przychodzi jesień i zima, organizm potrzebuje nieco bardziej pożywnych dań. Lubię wówczas faszerowane jajka czy awokado, a także nóżki w galarecie robione przez moją mamę. Już widzę miny moich koleżanek z pokoju, gdy to przeczytają! Na pewno usłyszę coś w stylu: "zaraz, zaraz, a te gotowe pasty???". Niestety prawdą jest, że czasami kupuję także gotowe pasty na kanapki, które uwielbiam. To mój zły nawyk i postanowiłam z nim walczyć. Postanowiłam zacząć sama robić pasty! Namówił mnie do tego mój mąż. Kiedyś już prezentowałam na blogu włoskie pasty z wątróbki i oliwek. Niestety są one dość pracochłonne. Dziś polecam coś znacznie prostszego.

Pasta z wędzonej ryby

Zdecydowanie najbardziej lubię pasty rybne i pierwsza, jaką zrobiłam, to była właśnie pasta z wędzonej makreli. A przepis znalazła gdzieś jedna ze wspomnianych koleżanek z pokoju!

Składniki:

1 wędzona makrela (ok. 250 g)
1 cebula
1 czerwona papryka
50 g miękkiego masła
2 łyżki musztardy
sok z połówki cytryny
sól
pieprz

Rybę dokładnie obrać z ości i rozgnieść widelcem. Cebulę obrać i posiekać. Paprykę umyć i pokroić w bardzo drobną kostkę. Dodać warzywa do ryby. Masło wymieszać z musztardą, sokiem z cytryny oraz solą i pieprzem. Dodać sos do ryby i warzyw i dokładnie wszystko wymieszać. 


Pasta z żółtego sera

Druga z past, to jedno z najpiękniejszych wspomnień z mojego liceum. W szkolnym bufecie sprzedawane były kanapki. Uwielbiałam tę z żółtym serem, bo to nie była taka zwykła kanapka z plasterkiem sera. Na sałacie rozsmarowana była pasta z tartego żółtego sera z ogórkiem kiszonym i majonezem. Teraz po latach postanowiłam odtworzyć tamten smak, którego nie zapomnę chyba do końca życia.

Składniki:

250 g żółtego sera
2 ogórki kiszone
1 łyżka majonezu
sól
pieprz

Ser zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Ogórek drobno pokroić. Dodać majonez, sól i pieprz i całość wymieszać. Podawać koniecznie na sałacie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz