sobota, 2 listopada 2013

Bałkańskie roladki z kurczaka z fetą

Znalazłam w lodówce opakowanie fety, któremu kilka dni temu skończył się termin przydatności do spożycia. Bardzo nie lubię wyrzucać jedzenia, ale na szczęście po otwarciu okazało się, że ser jest jeszcze zupełnie dobry, więc postanowiłam wykorzystać go do dzisiejszego obiadu. W pierwszym momencie pomyślałam o sałatce greckiej, jednak przecież całkiem niedawno robiłam bardzo podobną sałatkę szopską. W Polsce utrało się, że feta jest w zasadzie serem sałatkowym i je się ją prawie wyłącznie na zimno. Tymczasem sery solankowe świetnie nadają się także jako farsze do warzyw, pierogów, naleśników czy mięsa. Niedawno pisałam o paprykach faszerowanych, które jadłam w Bułgarii. Jeden z rodzajów miał nadzienie właśnie z bułgarskiego sera sirene, który jest w typie fety, z dodatkiem świeżych pomidorów. W ubiegłym tygodniu byłam w restauracji bałkańskiej i tam z kolei jadłam baraninę faszerowaną fetą. Postanowiłam zrobić coś tym stylu. Miałam w domu piersi z kurczka, pomyśłam więc o roladach z nadzieniem z fety. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania!

Składniki:

4 filety z kurczaka
200 g fety
6-8 suszonych pomidorów w oleju
8 plasterków wędzonego boczku
oregano
pieprz
oliwa do smażenia

Filety rozbić i posypać pieprzem. Fetę rozdrobnić widelcem, dodać drobno pokrojone pomidory. Farsz doprawić oregano. Gdyby był zbyt suchy, można dodać odrobinę zalewy olejowej z pomidorów. Farsz ułożyć na filetach i zawinąć. Następnie każdą roladę owinąć jeszcze plastrami boczku. Usmażyć.

Roladki można podawać z rozmaitymi sosami. Idealnie pasuje grecki sos tzatziki oraz papryka duszona w czerwonym winie. Przepis na sos paprykowy dostałam od kuzynki mojego męża, Małgosi.


Tzatziki:

150 ml jogurtu naturalnego
½ zielonego ogórka
2 ząbki czosnku
sól
pieprz

Ogórek umyć, obrać i zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Dodać jogurt, czosnek przeciśnięty przez praskę oraz do smaku sól i pieprz. Całość wymieszać.

Sos paprykowy:

1 czerwona papryka
½ szklanki czerwonego wytrawnego wina
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
1 łyżka masła

Paprykę umyć i pokroić w drobną kostkę. Masło rozpuścić na patelni, dodać paprykę i chwilę smażyć. Zmniejszyć płomień, podlać czerwonym winem i dusić pod przykryciem do miękkości. Gdy papryka zmięknie dodać czosnek przeciśnięty przez praskę oraz do smaku sól i pieprz. Pozostawić bez przykrycia do momentu aż wino całkiem odparuje. Ostudzić przed podaniem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz