niedziela, 11 maja 2014

Smaki dzieciństwa: sałatka z kurczaka z ananasem

W czasach mojego dzieciństwa, u schyłku PRL-u, ta sałatka była jak powiew wolności z Zachodu. W tamtym okresie na polskich stołach dominowała tradycyjna sałatka z gotowanych warzyw, a ananasy w puszce można było kupić głównie w Pewexach. Pierwszy raz jadłam ją u mojej cioci, która uwielbia wszelkiego rodzaju nowinki kulinarne. Przez wiele lat była to jedyna, inna od jarzynowej, sałatka goszcząca na stołach w czasie wszelkich uroczystości w mojej rodzinie. Dopiero kilka lat później nastąpił sałatkowy boom, który - odnoszę wrażenie - już przeminął. Jednak do tej sałatki mam bardzo duży sentyment i jak żadna inna kojarzy mi się z dzieciństwem.

Składniki:

1 pierś z kurczaka
1 puszka ananasów
1 puszka kukurydzy
100 g rodzynek
2 łyżki majonezu
sól
pieprz

Pierś z kurczaka udusić. Rodzynki zalać wodą i odstawić na ok. 1 godzinę. Ostudzoną pierś pokroić w kostkę. Ananasa odsączyć i pokroić w kostkę podobnej wielkości jak kurczaka. Dodać odsączoną kukurydzę i odsączone rodzynki. Doprawić solą, pieprzem i majonezem, następnie wszystko wymieszać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz