piątek, 3 kwietnia 2015

Śledź w śródziemnomorskim stylu

Nie jestem pewna, czy śledzie występują w Morzu Śródziemnym, ale wydaje mi się, że chyba nie. To ryba, która kojarzy mi się z chłodnymi raczej wodami. Jednak śledzie są jednocześnie rybą, która doskonale smakuje z rozmaitymi dodatkami: pikantnymi, słodkimi, a nawet ze śródziemnomorskimi takimi jak kapary, oliwki i suszone pomidory. I właśnie taką, śródziemnomorską wersję, postanowiłam przygotować na dzisiejszy dzień - Wielki Piątek, jeden z ostatnich postnych dni w roku. Najczęściej robię wariant z kaparami i czerwoną cebulą. Tym razem dodałam jeszcze czarne oliwki, suszone pomidory i zioła. Wyszło pysznie i bardzo śródziemnomorsko.

Składniki:

½ kg solonych śledzi
1 czerwona cebula
6 suszonych pomidorów
2 łyżki kaparów
kilkanaście czarnych oliwek
400 ml oleju
oregano
świeżo zmielony pieprz

Śledzie moczyć przez około 2 godz., następnie osuszyć i pokroić na nieduże kawałki. Cebulę obrać i pokroić na półplasterki. Pomidory odsączyć z zalewy i pokroić na mniejsze kawałki. Oliwki pokroić na plasterki. Kapary odsączyć z zalewy. W słoiku układać warstwami: śledzie, cebulę, pomidory, oliwki i kapary. Każdą warstwę posypywać pieprzem i oregano. Całość zalać olejem i odstawić do lodówki na ok. 3 dni. Można zatem zdążyć jeszcze przygotować je np. na Wielkanocny Poniedziałek.

Wesołych Świąt!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz