poniedziałek, 21 marca 2016

Wokół świątecznego stołu: jajka faszerowane szynką i kaparami

Zawsze, a szczególnie przy okazji Świąt Wielkanocnych, zastanawia mnie fenomen jajka! Takie małe, a można je przyrządzić na tyle sposobów! Pomijam już typowo śniadaniowe, codzienne warianty jak jajecznica, jajko na miękko czy sadzone. Mnóstwo jest także pomysłów na eleganckie przekąski z jajek na twardo idealnie nadających się na rodzinne uroczystości czy przyjęcia. Ja zdecydowanie najbardziej lubię jajka faszerowane, czy to podawane na ciepło, czy typowo przystawkowe. Moja mama od zawsze przygotowywała na święta dwa rodzaje: ze szczypiorkiem i z pieczarkami. Ja co roku wymyślam inny farsz. Tym razem wybrałam szynkę i kapary.

Składniki:

6 jajek
200 dag szynki
2 łyżki kaparów
1 łyżka majonezu
sól
pieprz
rzeżucha lub kiełki do przybrania

Jaja ugotować na twardo. Gdy ostygną, obrać ze skorupek i przekroić na połówki. Do miseczki przełożyć żółtka ze wszystkich jajek i rozgnieść je widelcem. Szynkę pokroić w drobną kostkę i wraz z dobrze odsączonymi kaparami dodać do żółtek. Dodać majonez, doprawić do smaku solą (trzeba uważać, żeby nie przesolić, bo i szynka, i kapary są już słone) i pieprzem. Farszem wypełnić miejsca po żółtkach. Każde jajko ozdobić rzeżuchą lub kiełkami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz