niedziela, 22 kwietnia 2012

Sałatka meksykańska i mezcal


Moja przyjaciółka zaprosiła nas dziś na degustację mezcalu przywiezionego z Meksyku. Mezcal to tradycyjna wódka meksykańska produkowana z łodyg agawy. Do butelek wrzuca się gąsienice gusano żerujące na agawach. To ponoć one nadają mezcalowi charakterystyczny smak.
Pomyślałam, że skoro mamy próbować meksykańskiego trunku, dobrym dodatkiem będzie słatka meksykańska, która kiedyś była obowiązkowym składnikiem menu wszystkich naszych spotkań wśród znajomych, a która ostatnio popadła nieco w zapomnienie.

Składniki:

1 pierś z kurczaka (ok. 1/2 kg)
1 puszka czerwonej fasoli
Sałatka meksykańska
1 puszka kukurydzy
1 zielona papryka 
1 czerwona papryka

Sos:
1/2 szklanki majonezu
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka kolendry
1 łyżeczka ostrej papryki
1 ząbek czosnku
sól
pieprz
kilka kropel sosu tabasco

Pierś udusić. Gdy ostygnie pokroić w kostkę. Paprykę umyć, wyczyścić z nasion i również pokroić w kostkę. Fasolę odsączyć i zmiażdżyć. Kukurydzę odsączyć. Wymieszać wszystkie składniki. 

Przygotować sos: majonez wymieszać z jogurtem i koncentratem pomidorowym, doprawić solą, pieprzem, kolendrą i ostrą papryką oraz czosnkiem przeciśnietym przez praskę, na końcu dodać sos tabasco zgodnie z preferencjami smakowymi.

Dodać sos do sałatki i odstawić na godzinę do lodówki.

Mazcal piłam pierwszy raz w życiu i mam mieszane uczucia. Ma bardzo specyficzny smak, do którego chyba trzeba się po prostu przyzwyczaić. Poza tym nie jestem fanką wódek. Zaspokoiłam swoją ciekawość i myślę, że to wystarczy. Natomiast sałatkę zjadłam z prawdziwą przyjemnością!

Mezcal, limonki oraz meksykańska sól z dodatkiem chili i sproszkowanych owadów 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz